AdBlue® from Kemetyl
AdBlue® to wysokiej czystości, nietoksyczny, bezwonny i bezbarwny płyn stanowiący mieszankę mocznika (32,5%) i wody (67,5%). Redukuje emisję szkodliwych tlenków azotu (NOx) zawartych w spalinach nawet do 80%, co pozwala spełnić surowe wymagania dotyczące emisji spalin.
Przeznaczony do samochodów z silnikami diesla z technologią selektywnej redukcji katalitycznej (SCR).
Produkt AdBlue® Kemetyl spełnia wszystkie wymagania normy ISO, w tym ISO 22241-4 i posiada licencję VDA (Verband der Automobilindustrie).
Adbule® to odpowiedź na globalne zagrożenia związane z zanieczyszczeniem środowiska.
Dzięki właściwościom AdBlue nasze powietrze staje się czystsze.
Kemetyl zostal nagrodzony przez światową organizację WPO nagrodą Packaging Awards za wdrożenie unikalnego zaworu dozowania AdBlue. Opakowania 1,5L i 3,5L są już wyposażone w ten unikalny system dozowania, który umożliwia kierowcom samochodów osobowych bezpieczne dolewanie płynu AdBlue® , bez ryzyka rozlania. Oba opakowania wyposażone są w plombę i plastikową blokadę zabezpieczającą przed przypadkowym otwarciem oraz przycisk start/ stop umożliwiający precyzyjne dozowanie.
Pozostałe opakowania AdBlue® wyposażone są w lejek zintegrowany z opakowaniem (4,7L, 10L, 20L).
W trosce o środowisko wyprodukowane zostało również nowe opakowanie do uzupełniania AdBlue® 4,7L pouch, które zawiera 49% mniej plastiku niż standardowa butelka tej wielkości.
W zależności od roku, w którym pojazd został wyprodukowany powinien spełniać kolejne standardy ograniczające emisję szkodliwych gazów w spalinach. Euro 6 jest standardem unijnym wprowadzonym we wrześniu 2015 roku i wprowadza obowiązek wyposażania samochodów z silnikiem diesla w technologię AdBlue®.
Euro 6 wymaga redukcji emisji tlenków azotu (Nox) o więcej niż połowę (0.18 kg/km przy Euro 5 → 0.08 kg/km przy Euro 6).
Surowsze standardy RDE (skrót od Real Driving Emission) czyli test realnej emisji drogowej – mają już zastosowanie od jesieni 2017 roku. Oznacza to, że nowe pojazdy nie będą testowane tylko w laboratoriach, ale będą musiały zdać test w warunkach drogowych, na drogach w obszarach miejskich, wiejskich i autostradach.